Jätkame nüüd juba kolmeseks saanud Gleni teemal

received_2546100608818989

Juba paar nädalat tagasi oli meil möllu täis nädalavahetus, kus Glen sai kolmeseks. Külas olid Gleni vanavanemad ja tädi koos oma elukaaslasega. Sel aastal otsustasime sünnipäeva tähistada just pere ringis ja nendega, kes ise tahavad ja leiavad aega ning soovi tulla seda olulist päeva meiega jagama ilma kutseta. Ja kui aus olla, on rohkem rahvast meie pisikeses elamus juba liig ka. Juba tol nädalavahetusel oli ilm külm aga tuulutasime korterit kogu aeg hoolega.

Glenil oli igati mõnus olemine oma kallite seltsis, palju mängu, naeru ja lõputut voolimist playdohidega. 😂 (meil pole mingit koostööd playdohiga aga teate, need on Gleni ühed lemmikud ja ma pole üldse kade jagama seda soovitust teiega)

Mina tundsin kuidagi eriti head meelt, et sain oma isaga käia kohvikus ja lihtsalt mitu tundi temaga omavahel jutustada, kuna kohtusime viimati suvel. Häbiväärne eks, sest Eesti ja Soome vahel on ainult 2h laevasõitu ja tegelt ma olen veidi hämmingus, et elutempod on nii kiired, et me nii harva kohtume. Varem meil vist nii pikka vahet pole jäänud aga kuna ma olin rase ja Gleanna dokument alles sai valmis paar päeva tagasi, siis ei ole õnnestunud mul Eestis käia.

Kuna G on suurema osa ajast tööl, mina üksi lastega, ei olnud mul mingit aega tegeleda söökide ja tordiga 7’le täiskasvanule+Glen. Ei hakka valetama.. pole ka erilist huvi kokkamise vastu. 😃Tegin üsna varakult otsuse, et tellin toidud, kuid tellimise lükkasin viimasele minutile. Paljud soovitasid mulle Airet aga kuna ma vaatasin, et tema nädalavahetuse tellimused olid juba lukus, ei hakanud isegi kirjutama. Aire võttis ise ühendust ja pakkus, et teeb meile tordi valmis aga lisas järgmine päev veel tellimusse ka salati ja snäkivaagna. Midaaaa, kui armas! Koogi osas andsin vabad käed, ütlesin vaid, et number kolm ja poiss. Kiidame kogu perega!

Mida meie kolmesele siis kingiti? Meie poolt saabus Glenile jollyroomist see rongiteega laud. Hind oli u 50€ kanti, teist värvi oleks saanud isegi veel soodsamalt. Laud on väga suur ja igasuguseid puid, inimesi, maju, ronge, autosid ja liiklusmärke oli seal terve hunnik kaasas. Minu arvates küllaltki asjalik, eriti kuna ta on suures osas puidust ja seega vastupidav. Mind muidugi ajab marru, et lasteriiete poes ei saa ma teda nende laudad juurest ära aga kodus ta sinna võrdlemisi harva ära eksib. Õnneks kasvab mul teine tegelane peale, kellele seal kõvasti tegevust on peagi.

CLJR18001N-2701_1.jpeg

Lisaks saabus täpselt sünnipäevaks koostöö raames talle Blowfish Blowup lauamäng. Oh, selle mänguga sai meil sünnipäevahommikul nalja nabani. Tutvuda saate selle mänguga siin.

Veel saabus koostööpartnerilt Estgenicult Glenile sünnipäevaks vägagi ammu soovitud torntool. Ja mitte lihtsalt torntool, vaid 3in1 ehk siis kui tool kummuli keerata muutub see väikeste inimeste lauaks ja tooliks. Asi, mida me kasutame igapäevaselt mõlemal moel. Mina saan südamerahuga lapsega koos süüa teha, ilma, et mu süda lööke vahele jätaks, et ta maha prantsatab toolilt. Ja pärast, kui toit on valmis, keerame tooli kummuli ja laps läheb sinna sööma. Muide torntoolile kehtib praegu ka sooduskood “Karoliina” millega toimetatakse teile torntool kulleriga ukseni tasuta!

Lisaks toodi Glenile üks suur autorekka, mis oli täis pisemaid autosid ja muidugi ei puudunud kinkide seast üks uus Playdohi voolimise komplekt. Vanaema kinkis Stiga roolikelgu ja vanaisa kinkis lapselapsele raha, et me viiksime poisi meelt lahutama veekeskusesse. Seal sai meil ka käidud ja nagu ikka naudib Glen vett täiega, kui tulen tõdeda, et ta hirmud on kasvanid. Päris igale poole ta naljalt ei roni ega hüppa. Thank god! Alles pool aastat tagasi hüppas ta täiesti pikemalt mõtlemata sügavasse basseini.

Äkki saite ka mõne kingiidee samas vanuses lapsele?

Glen käis ka hiljuti arstlikus kontrollis. Meie kolmene kaalub 14,8kg ja on 97,5cm pikk. Arst kontrollis kõige tavalisemaid asju, mida kolmene teha peaks oskama ja millest aru võiks saada. Poiss tegi asju täiesti veatult. Kõik käsklused mis arst talle andis alustades kriipsu joonistamisest, lõpetades palli viskamisega, tegi ta nii nagu peab. Arst kontrollis ka lapsel sellist asja, et pani talle ette kolm pilti, mis soome keeles kõlavad väga sarnaselt. Nt pallo ja pullo (pall ja pudel). Näitas kõik pildid ja sõnas nende asjade nimetused, ning palus siis lapsel näidata, kus on “pullo”. Hämmastav, kuidas ta kõike oskas.

Well, selge see, et kurk on haige, kui juba emme nina all matsub suu lumest. 🙄

Kontrolli lõpus tõstatasin teema rääkimisega. Küsisin arstilt üsna konkreetselt, kas on võimalik, et minu laps kaldub autismi poole, kuna olen selle sisulisi kirju või kommentaare korduvalt saanud. Ta küsis minult üsna tõsiselt:”KES, GLEN?” Ja lisas siis kohe:”Inimesed, kes vihjavad või arvavad, et Glen võib olla autismi kalduvustega, a) ei tea, mis haigus see autism päris täpselt on b) ei tunne minu last ja ei tea minu lapsest rohkemat, et tema kõne on hilistunud.”

Ja just, see “haigus” tal tõesti on – kõne hilistumine. Aga teate mis, ta areneb viimased kuud meeletu kiirusega. Sõnu tuleb iga päev juurde ja ta üritab aina enam järgi öelda meie sõnu. Juttu on tal palju, kui nüüd need sõnad lihtsamini meelde jääks ainult ja välja saaks öelda.

Ja kui sellest ikka ei piisa, olen ma konsulteerinud ka teise väga hea arstiga autismi teemal, kes kinnitas samuti, et see autismi jutt ei ole kuidagi teemakohane Gleni puhul.

Suures pildis on Glen nagu üks kolmene ikka. Tal on käsil korralik enesekehtestamine. Alles oli see aeg, kui sain kergendatult hingata, et minu laps poes draamat ei tee, kuniks eelmise nädalani, kui ta poes järjekordset rongirada nägi, mida tal ilmselgelt tegelikult vaja polnud, kuid mis tõi kuuldavalt JU BE DA kisa. 🤦‍♀️

Gleni tervis on üldpildis paremaks läikud. Ta oli haige viimati oktoobri alguses ja nüüd on paar päeva tõbi kallal olnud. Kokkuvõttes oli ta koguni 2 kuud terve, mis on eelmise talvega võtteldes meeletu edasiminek. Viimast kõrvapõletiku mäletan eelmise aasta märtsisit äkki?

See värske kolmesega elamine aga on mind pannud sügavalt kahtlema, kas ma kunagi lapsi veel saan. Kogu selle rõõmu kõrval, mis ta meie perre toob, on lapse kasvatamisega kaasas meeletu murekoorem ja vahest tekib tunne, et kebin peagi vaimuhaiglasse, kui laps ei hakka kohe sõna kuulama, normaalslt sööma või lihtsalt inimese kombel käituma. Aga ma usun, et neid hetki, kui emmedel juhe kolmesega kokku jookseb on kõigil. 😂 Ja nagu sõbranna ütles siis pole välistatud, et kuskil keskea kriisiga võib tekkida ikkagi isu veel ühe kolmesega maadelda. 🙄😂 Well, näis, sest mul on mõne aasta pärast ühe kolmesega veel vaja maid jagada. 😂

 

 

 

One thought on “Jätkame nüüd juba kolmeseks saanud Gleni teemal

  1. Mitte üldse paha pärast ei ütle, aga märkasin mingis postituses, et kasutad lapse soovidele järele andmist (pulgakomm igaks juhuks kotis, riietades ka telefoni käest panema ei pea) selle asemel, et olla vajadusel reegleid kehtestav ja seletada, et “praegu peame poest seda otsima, vaata, kas siin võiks olla, kust veel võiks vaadata” jne või öeldagi, et “riietudes on reegel, et paneme telefoni siia kapi peale, sest see segab meid, pärast võid selle enda kätte võtta”. Teisest küljest ka hirmutamine (kui hambaid ei pese, viskan mänguasja ära) lapse distsiplineerimiseks. Need käitumised kaevavad ka auku selles osas suuremaks, et temaga on raske hakkama saada. Lapsed väga vajavad kindlaid piire ja reegleid, et olla rahulikud ja kindlameelsed.
    Võibolla ka veidi palju ekraaniaega telefonis ja telekas?
    Soovitaksin nt raamatut “Lapse ajukeskne kasvatus”.
    Ja tõesti ei tahtnud niisama kritiseerida ega mõelnud midagi halba, lihtsalt need mõttekohad äkki aitaks veidi, kolmesega peaks suures osas täitsa normaalselt juba asjad räägitud saama. 🙂

    Like

Leave a comment